Expositie Buiten Beeld

on

Buiten Beeld, een expositie met een verrassende kijk op kunst in de openbare ruimte.
Overal in Harlingen, Midlum en Wijnaldum is kunst in de openbare ruimte te vinden. De Gemeente Harlingen heeft een wandelroute langs een deel van deze werken gemaakt. Deze is te vinden op de website ‘Harlingen welkom aan zee’.
Om de beelden extra onder de aandacht van het publiek te brengen hebben de plannenmakers van de Atelierroute, Jet Twijnstra, Zwaan Miedema en Ingrid de Mari, de organisatie van Buiten Beeld op zich genomen. Dit in samenspraak met de Gemeente.
Leden van Zilt en deelnemers aan de Atelierroute werden uitgenodigd zich te laten inspireren door een beeld in de gemeente. Daarbij konden zij de motivatie van hun keus onder woorden brengen. Er is door 26 kunstenaars gereageerd, waaronder 12 Zilt-leden. Het resultaat is heel divers: schilderijen, keramiek, foto’s, verhalen en gedichten.
Alle werkstukken worden op 3 en 4 juni van 11.00 tot 17.00 uur tentoongesteld in de huisjes op de Willem Barentszwerf en in de loods van Sleepboot Holland aan de Willemskade. Verder is tijdens Tsjerkepaad, van 1 juli t/m 9 september, het werk elke zaterdag te zien in de Nicolaaskerk in Midlum en de Andreaskerk in Wijnaldum van 13.30 tot 17.00 uur.