Art in a box

Art in a Box – KIJKdoos XXL op de Noorderhaven in Harlingen

Wadend op de tere huid van de Wadden vonden wetenschappers iets bijzonders… Ben jij ook zo benieuwd wat deze onderzoekers hebben aangetroffen?
Ga dan kijken in Werkplaats12. Daar vind je de Waddenschatkist met bijzondere pareltjes.

In de container op de Noorderhaven tegenover het Stadhuis was in januari 2024 het werk te zien van Erik Sok en Ellen van Putten van Werkplaats12 in Harlingen.
Het “Forensisch Wetenschappelijk Team” van Erik werd overspoeld door de getekende getijden van Ellen. Het origineel van de getekende getijden is nu te zien in KIJKdoos XL in Werkplaats12.

Het Forensisch Wetenschappelijk Team vond „Waddenschatjes“ en nam ze mee voor onderzoek.
Ze zijn te krijgen voor een klein bedrag: Uw donatie voor verder onderzoek wordt dan ook zeer op prijs gesteld. Het bedrag gaat naar Stichting Creator | Werkplaats12 te Harlingen en komt weer ten goede aan meer culturele verrassingen.

KIJKdoos S van Erik Sok

“Dekselse Zeevonk Wedstrijden” is weer thuis in Werkplaats12.

KIJKdoos XL

Een grote houten box van Ellen van Putten, voorheen Pandora’s Box. Meeuwen spelen met de Maan boven de Waddenzee. “Swipe for Light” geeft licht in de duisternis … Een van deze meeuwen had een aanvaring met de maan en is te zien in KIJKdoos S van Ellen.

KIJKdoos S van Ellen van Putten

“Drama Queen”, een mini-theater met de ongelukkige zeemeeuw uit KIJKdoos XL.

Dit alles was van 15 januari 2024 tot en met 21 januari 2024 te zien tijdens het Filmfestival Harlingen.